středa 9. července 2014

Interview s delegátem - KRÉTA

Můžete se nám v krátkosti představit?
Dobrý den pane Krausi,
ráda Vám na Vaše otázky odpovím a bude mě těšit, když to klientům pomůže. Jmenuji se Helena Heřmánková. V letních měsících pracuji jako delegátka od roku 2006, v zimě potom vyučuji Jógu. Kréta se stala mým druhým domovem, mám tady rodinu.
Na co by si měli dát klienti, kteří přijíždějí do vaší destinace, pozor, ještě před odjezdem?
Kréta je ostrovem bezpečným, velice vzácně se tu klientům něco ztratí. Jediným nebezpečím jsou tu komáři. Doporučila bych klientům vybavit se nějakým sprejem na ochranu proti komárům. Samozřejmě to můžou koupit i na místě. Nepodceňovat sílu sluníčka, chránit se, pít dostatek vody. Vždyť jsme tady pouhý kousek od Afriky. Dobře je si uvědomit před cestou na dovolenou, že budeme v jiné zemi, v jiném prostředí i podnebí. Budeme s lidmi, kteří mají trošku jinou mentalitu. Pokud se chceme něco naučit, něco si odvézt a prožít nezapomenutelnou dovolenou, měli bychom byt otevření a tolerantní.
Jaké kapesné byste klientům doporučili si vzít na osobu, aby se třeba mohli zúčastnit i nějakého výletu?
Kapesné? Záleží, jestli jede klient do apartmánů či do hotelu. Skromnějším klientům postačí kolem 15 € na hlavu na den. Pokud by si chtěl klient zakoupit lehátko a slunečník na pláži, měl by počítat se 6€ navíc. Optimální by bylo vzít si kolem 20-30 € na den. Plus na nějaké dárky a na výlety. Ceny výletů jsou kolem 50 € na člověka.
Na co se vás klienti během pobytu nejvíce ptají a jaké jsou odpovědi na tyto otázky?
Většinou nám klienti pokládají otázky, co se týkají hotelu, autobusové dopravy a na výlety. Pak praktické otázky kam na jídlo, kde nakoupit, kde je lékárna, na lékařské ošetření atd. Na první info schůzce klienty informuji všeobecně. Na tabulích mají vyvěšené info o hotelu, rozpis výletů, kdy mě zastihnou na hotelu, moje telefonní číslo. Dostávají také všeobecné info na letišti. Mám pro ně jízdní řády v info knize, vždy nějaký tip, kam na dobré jídlo, kam na procházku, kam na výlet.
Co by klienti měli určitě během své dovolené vidět?
Doporučuji klientům jet alespoň na jeden výlet s českým průvodcem. Dozví se spoustu informací, které se nedozví z brožůrek. Nejdůležitější památkou je tu palác Knossos. Říká se, kdo nebyl na Knossu, nebyl na Krétě. Dobry nápad je půjčit si auto a projet jižní Krétu. Jih je klidnější, méně turistů a krásné pláže. Mým velice oblíbeným místem je starobylé město Lato po Dorech, zde je možné také dojet autem. Na Krétě se kříží Evropa s Asií a s Afrikou. Jsou tady vlivy ze všech těchto kontinentů, což je pro středoevropana velice zajímavé. Většinou je tu krásné počasí celou sezónu.
Co by určitě měli klienti ochutnat za místní specialitu?
Tradiční krétská kuchyně je zdravá a chutná. Klienti by měli ochutnat dolmades (rýže zabalená ve vínových listech), pastichio (zapečené těstoviny s mletým masem), mousaku (osmažené brambory s kousky masa a zeleniny), marides (do křupava opečené rybičky). Doporučuji odvést si domů kuchařku v češtině a olivový olej (pro začátek). Nebezpečí je, že už jiný olej nebudou chtít nikdy použít. Mě to postihlo J
Jak vnímají místní obyvatelé turisty z České republiky?
Kréťané mají naše klienty rádi. Říkají, že jsou slušní, klidní a nemusí po nich moc uklízet. Trosku mají problém s komunikací, mnoho našich klientů nemluví cizím jazykem. Mají také pocit, že naši klienti šetří a moc tady neutratí.
Kolik stojí v destinaci základní potraviny?
Cena chleba je kolem 1 €, mléko 1,30 €, sýr feta 400g 4,50 €, olivy 1kg 7 €, rajčata 1kg 1,30 €, jablka 1kg 1,60 €.
Doufám, že jsem alespoň částečně odpověděla na Vaše otázky. Krásné dny a dobrou sezónu, Helena Heřmánková

Žádné komentáře:

Okomentovat